SAFE – Ασφαλείς χώροι μάθησης

Ασφαλής χώρος είναι ένας χώρος που, είτε τεχνικά είτε συναισθηματικά, έχει ως στόχο να παρέχει ίσες ευκαιρίες, εκπροσώπηση και διεξόδους επικοινωνίας για περιθωριοποιημένες ομάδες ή άτομα σε ένα περιβάλλον σεβασμού και κατανόησης που εξαλείφει τις καταπιεστικές συμπεριφορές, αναγνωρίζει τον αγώνα και καλλιεργεί το διάλογο. Ιστορικά, οι ασφαλείς χώροι υπήρξαν χώροι όπου περιθωριοποιημένα άτομα και ομάδες συναντιόντουσαν και επικοινωνούσαν σχετικά με την εμπειρία τους από την περιθωριοποίηση, μάθαιναν και συμμετείχαν σε κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα ενάντια στην καταπίεση. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει αναδείξει την τελευταία δεκαετία, μέσω εκστρατειών και καταγραφής της πραγματικότητας με ντοκιμαντερίστικο τρόπο, τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζουν οι ασφαλείς χώροι στην ψυχολογική ενδυνάμωση των προσφύγων και των ανθρώπων που διανύουν τραυματικά ταξίδια υπό συστημικό αποκλεισμό λόγω φύλου, σεξουαλικότητας, φυλής ή κοινωνικοοικονομικής κατάστασης.

Ο στόχος αυτού του έργου είναι να προσπαθήσει για την κοινωνική ένταξη και την αλλαγή βελτιώνοντας και επεκτείνοντας την προσφορά ευκαιριών μάθησης υψηλής ποιότητας για ενήλικες, μέσω της δημιουργίας ενός ολοκληρωμένου οδηγού για τη δημιουργία και τη διατήρηση ασφαλών χώρων για μάθηση, συμπεριλαμβανομένης μιας έρευνας έκτασης για τη νοοτροπία του ασφαλούς χώρου στα συστήματα ζωής των ανθρώπων, εννοώντας την οικογένεια, την κοινότητα και τη διεθνή ταυτότητα. Το έργο στοχεύει επίσης στην αύξηση της ζήτησης και της αποδοχής της μάθησης μέσω αποτελεσματικών στρατηγικών προσέγγισης, καθοδήγησης και παρακίνησης, οι οποίες θα διευκολυνθούν από τη δημιουργία ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού αφήγησης που θα στοχεύει όχι μόνο στην αναγνώριση των ασφαλών και μη ασφαλών στοιχείων ενός μαθησιακού περιβάλλοντος, αλλά και στην παροχή λύσεων, στην ανάδειξη του αγώνα και στην προσπάθεια επίλυσης των συγκρούσεων μέσω της κατανόησης.

Στόχοι και αποτελέσματα του έργου

1

Ασφαλείς χώροι μάθησης – Οδηγός: Πώς να δημιουργήσετε και να διατηρήσετε έναν ασφαλή χώρο μάθησης ενηλίκων

2

Ασφαλείς χώροι στην καθημερινή ζωή: Αντιμετώπιση του αγώνα και της καταπίεσης στην καθημερινή ζωή

3

Καλές πρακτικές για ασφαλείς χώρους μάθησης: Μια οπτική βιβλιοθήκη των υφιστάμενων ασφαλών χώρων εκπαίδευσης ενηλίκων

4

Το επιτραπέζιο παιχνίδι SAFE
Αναγνωρίστε την προκατάληψη και δημιουργήστε έναν ασφαλή χώρο
Ένα εργαλείο διευκόλυνσης του διαλόγου για να εμπνεύσει και να βοηθήσει στη δημιουργία Ασφαλών Χώρων για όλους.

5

Πιλοτικές εφαρμογές
Φάση 1: Συν-σχεδιασμός του επιτραπέζιου παιχνιδιού SAFE με εκπαιδευόμενους, εκπαιδευτές και παρόχους εκπαίδευσης
Φάση 2: Δουλεύοντας με το επιτραπέζιο παιχνίδι SAFE σε εκπαιδευτικά πλαίσια

6

Το έγγραφο πολιτικής SAFE
Διατήρηση νοοτροπιών ασφαλούς χώρου: Συζήτηση πολιτικών για τη φυλή, το φύλο και την ταυτότητα του πολίτη στην Ευρώπη.
Ενίσχυση της ευαισθητοποίησης: Για το νόημα της συζήτησης για τη φυλή, το φύλο, την κοινωνική και πολιτισμική προκατάληψη
Ενίσχυση της μαθησιακής ζήτησης και της συμμετοχής μέσω αποτελεσματικών στρατηγικών προσέγγισης, καθοδήγησης και παρακίνησης

7

Πολλαπλασιαστικές δράσεις
E1. Διάλογος και αναστοχασμός στη δημιουργία ασφαλών διαδικτυακών χώρων μάθησης (Ελλάδα)
E2. Ο ρόλος των ευρωπαϊκών δράσεων στη δημιουργία ασφαλών χώρων με αντίκτυπο (Βέλγιο- Ευρωπαϊκό επίπεδο)
E3. Καλλιέργεια νοοτροπιών S.A.F.E. στην Κοινότητα (Ιταλία)
E4. Εργασία με διαφορετικές ομάδες εκπαιδευομένων και η αναγκαιότητα δημιουργίας ασφαλών χώρων (Αυστρία)
E5. Συζήτηση θεωριών για το χώρο, την ασφάλεια και τις σχετικές έννοιες (Σερβία)
E6. Ευαισθητοποίηση για την μετάβαση των ασφαλών χώρων μάθησης στο χώρο εργασίας (Πορτογαλία)


Κοινοπραξία έργου

EPATV

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΦΟΡΕΑΣ

VHS Wien

ΕΤΑΙΡΟΣ – ΑΥΣΤΡΙΑ

ICAE

ΕΤΑΙΡΟΣ – ΣΕΡΒΙΑ

Patatrac

ΕΤΑΙΡΟΣ – ΙΤΑΛΙΑ

EAEA

ΕΤΑΙΡΟΣ – ΒΕΛΓΙΟ

ΔΑΦΝΗ ΚΕΚ

ΕΤΑΙΡΟΣ – ΕΛΛΑΔΑ


Accessibility