Με την υιοθέτηση της ολιστικής έννοιας “BILDUNG” αντί της “εκπαίδευσης” και τη διερεύνηση των πολιτικών και πρακτικών δυνατοτήτων της για τα συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης ενηλίκων (ALE) στην Ευρώπη, το έργο αυτό θα συμβάλει στην καινοτομία στον τομέα και θα προωθήσει την κοινωνική ένταξη, καθώς και την αντιμετώπιση βασικών προκλήσεων για την ευρωπαϊκή κοινωνία. Οι νέες εξελίξεις – είτε πρόκειται για νέες τεχνολογίες είτε για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής – αφήνουν πολλούς ανθρώπους να αισθάνονται αβέβαιοι. Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, η παραδοσιακή εκπαίδευση δίνει προτεραιότητα στις ικανότητες και δεξιότητες που σχετίζονται με την εργασία έναντι άλλων σημαντικών πτυχών της ζωής, δηλαδή της προσπάθειας να ξεδιπλώσει κανείς τη μοναδική δυναμική του και να αναλάβει την ευθύνη ως ενεργός και ενδυναμωμένος πολίτης. Η Εκπαίδευση και Κατάρτιση Ενηλίκων (ALE), βασισμένη στο Bildung, έχει τη δύναμη να βοηθήσει τους ανθρώπους να πλοηγηθούν σε όλο και πιο πολύπλοκα περιβάλλοντα και στο άγνωστο μέλλον, καθώς και να τονώσει την ανεκτικότητα, την περιέργεια και να προωθήσει τις διαπροσωπικές και πολιτικές δεξιότητες.
Το BILDUNG θα συμβάλει σε μια ολιστική παροχή εκπαίδευσης και κατάρτισης στους ενήλικες (ALE) στην Ευρώπη παρέχοντας έρευνα υπό την καθοδήγηση της κοινωνίας των πολιτών σχετικά με τη σημασία της εκπαίδευσης στην τρέχουσα παροχή εκπαίδευσης και κατάρτισης ενηλίκων (ALE), διερευνώντας σε βάθος τέσσερα κρίσιμα θέματα, τη δημοκρατία, τη βιωσιμότητα, την ψηφιοποίηση και τις βασικές δεξιότητες, και παρέχοντας έναν πολιτικό και πρακτικό χάρτη πορείας για την εφαρμογή της εκπαίδευσης στα συστήματα Εκπαίδευσης και κατάρτισης ενηλίκων (ALE) στην Ευρώπη. Κατά την αντίληψη του παρόντος σχεδίου, η Bildung είναι η μάθηση με επίκεντρο τον εκπαιδευόμενο, η οποία δεν είναι μόνο η μετάδοση δεξιοτήτων και γνώσεων, αλλά είναι, πρώτα και κύρια, μια ενδυναμωτική προσέγγιση που επιτρέπει στους ανθρώπους να κατευθύνουν την προσωπική τους ανάπτυξη και να γίνουν ενεργά μέλη των κοινοτήτων και της κοινωνίας τους. Η Bildung είναι μια έννοια που δεν έχει σημασία μόνο για την ανάπτυξη της εκπαίδευσης και κατάρτισης ενηλίκων (ALE) ως τέτοια, αλλά, όταν εφαρμόζεται, έχει επίσης βαθύ αντίκτυπο σε μεγάλο αριθμό άλλων τομέων και πεδίων πολιτικής.
Αποτελέσματα και παραδοτέα του έργου
Ένα ολοκληρωμένο έγγραφο πλαισίου σχετικά με τη σημασία της έννοιας Bildung για την ανάπτυξη του τομέα της Μάθησης και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ALE)
Τέσσερις κατευθυντήριες γραμμές βέλτιστης πρακτικής με χρήση της έννοιας Bildung για τη βελτίωση των δραστηριοτήτων Μάθησης και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ALE) σχετικά με την ψηφιακή μάθηση, τη δημοκρατία, τη βιωσιμότητα και τη βασική μάθηση
Έναν χάρτη πορείας Bildung: Συστάσεις για τους ευρωπαϊκούς και εθνικούς φορείς λήψης αποφάσεων σχετικά με τον τρόπο περαιτέρω ανάπτυξης των συστημάτων Μάθησης και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ALE) με τη χρήση της εστίασης Bildung και ένα βίντεο που εξηγεί την έννοια της Bildung
Τέσσερα διαδικτυακά σεμινάρια για τη χρήση της έννοιας Bildung για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων Μάθησης και Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ALE) σχετικά με την ψηφιακή μάθηση, τη δημοκρατία, τη βιωσιμότητα και τη βασική μάθηση
Δύο πολλαπλασιαστικές εκδηλώσεις, η πρώτη για επαγγελματίες σχετικά με τον τρόπο χρήσης της έννοιας και η δεύτερη για φορείς χάραξης πολιτικής και δίκτυα Μάθησης και Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ALE) σχετικά με τον τρόπο χρήσης της έννοιας Bildung για τη βελτίωση των συστημάτων Μάθησης και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ALE)
Κοινοπραξία έργου
DVV International
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΦΟΡΕΑΣ
European Association for the Education of Adults (EAEA)
ΕΤΑΙΡΟΣ – ΒΕΛΓΙΟ
Verband Österreichischer Volkshochschulen (VÖV)
ΕΤΑΙΡΟΣ – ΑΥΣΤΡΙΑ
Eesti Rahvaülikoolide Liit
ΕΤΑΙΡΟΣ – ΕΣΘΟΝΙΑ
Associació Catalana per a l’Educació, la Formació i la Recerca
ΕΤΑΙΡΟΣ – ΙΣΠΑΝΙΑ
Dansk Folkeoplysnings Samråd (DAEA)
ΕΤΑΙΡΟΣ – ΔΑΝΙΑ
Kansanvalistusseura sr
ΕΤΑΙΡΟΣ – ΦΙΛΑΝΔΙΑ
AONTAS
ΕΤΑΙΡΟΣ – ΙΡΛΑΝΔΙΑ
PRO DIDACTICA
ΕΤΑΙΡΟΣ – ΜΟΛΔΑΒΙΑ
ΔΑΦΝΗ ΚΕΚ
ΕΤΑΙΡΟΣ – ΕΛΛΑΔΑ