Κοινωνική Έρευνα & Καινοτομία για την Εκπαίδευση Ενηλίκων | Social Research & Innovation for Adult Education

ARiS – “Επιλογές για μια δυναμική επανεκκίνηση καριέρας”

 aris white

“Επιλογές  για μια δυναμική επανεκκίνηση καριέρας ” 

Το  έργο “ARIS” αναγνωρίζει ότι  η μακροχρόνια  ανεργία βρίσκεται  σε πολύ υψηλά επίπεδα σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, και η εύρεση απασχόλησης γίνεται  εξαιρετικά δύσκολη, καθώς τα “παλιά  επαγγέλματα” τώρα απαιτούν ‘σύγχρονες’ δεξιότητες.

Το συγκεκριμένο έργο αφορά  στην προώθηση και ανάπτυξη της έννοιας “επανεκκίνηση καριέρας”, όπου μακροχρόνια άνεργοι, στην ακμή της παραγωγικής τους ηλικίας – 35 με 50 χρονών – αποκτούν πρόσβαση σε ευκαιρίες επανεκπαίδευσης σε νέες δεξιότητες, κατάλληλες για μια οικονομία ‘έντασης γνώσης’,  με στόχο την επαν-εκτόξευση των   σταδιοδρομιών τους  σε ένα επίπεδο περισσότερο βιώσιμο με ενισχυμένες δεξιότητες.

Οι Πέντε Βασικές Δεξιότητες που θα συμβάλλουν, ώστε οι μακροχρόνια άνεργοι να επιστρέψουν στο εργατικό δυναμικό, συμπεριλαμβάνουν την Ικανότητα μάθησης,, τις Ψηφιακές Δεξιότητες, τις  Δεξιότητες Κοινωνικής Ευθύνης και Ευθύνης ως Πολιτών, την Ικανότητα Ανάληψης Πρωτοβουλίας και   Επιχειρηματικότητας, την Πολιτισμική Επίγνωση και Έκφραση.

Υπάρχει ένας αριθμός καινοτόμων πλευρών σε αυτό το πρόγραμμα. Από τα σημαντικότερα σημεία εστίασης του προγράμματος θα είναι η ιδέα της “Συνεχούς Μάθησης” – η εκ νέου εμπλοκή με την μάθηση, για να ενθαρρύνουμε όλους τους εκπαιδευόμενους, να τολμήσουν το επόμενο βήμα στην προσωπική και επαγγελματική τους  ανάπτυξη.

Θα επιχειρήσουμε ώστε οι συγκεκριμένες δεξιότητες να ανταποκρίνονται στις αναδυόμενες ανάγκες της ζήτησης εργατικού δυναμικού σε συνάφεια με τις απαιτήσεις  ενός εργασιακού περιβάλλοντος σε συνεχή μεταλλαγή.

Το έργο θα  εξετάσει υπάρχουσες πηγές εκπαιδευτικών προγραμμάτων πολιτισμικά κατάλληλων, στη βάση κοινά συνημμένων μαθησιακών στόχων και αποτελεσμάτων. Το έργο θα εντοπίσει, σύντομα σε διάρκεια, Σχέδια Μάθησης,  με στόχο τις  ‘γρήγορες νίκες’ των εκπαιδευομένων, προσβάσιμα από ποικιλία μέσων συμπεριλαμβάνοντας ipod, tablet  καθώς και  φάσμα εφαρμογών Web2 .

Θα  συγγράψουμε από κοινού, ένα Κείμενο Πολιτικής, ως  έκφραση μιας κοινά αποδεκτής στάσης ως προς την  πολιτική, ηθική και αξιακή υποχρέωση της κοινωνίας  να υποστηρίξει την επανένταξη των μακροχρόνια ανέργων.Οι δύο  Βασικές Ομάδες Στόχος ,  στις οποίες απευθύνεται το έργο  ARiS , είναι οι μακροχρόνια άνεργοι ηλικίας 35 – 50 χρονών , και οι Επαγγελματίες Υποστήριξης , όπως το προσωπικό των Παρόχων   Εκπαίδευσης  Ενηλίκων. Στη δευτερεύουσα ομάδα στόχου, συμπεριλαμβάνονται Στελέχη Οργανισμών Εκπαίδευσης  Ενηλίκων και Διαμορφωτές Πολιτικής, Οργανισμοί Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών καθώς και Υπηρεσίες  Προώθησης στην Απασχόληση των Μακροχρόνια Ανέργων.

Οι  Φορείς  Εκπαίδευσης Ενηλίκων και οι Διαμορφωτές Πολιτικής, στις χώρες των εταίρων του προγράμματος,  βρίσκονται αντιμέτωποι με  μια κεντρικής σημασίας πρόκληση: την αντιμετώπιση των υψηλών επιπέδων μακροχρόνιας ανεργίας,  η οποία τον Δεκέμβριο του 2013 άγγιξε στην Ιρλανδία το 7,9%, στην Ελλάδα το 18,4%, στην Ισπανία το 13,1%, στην Μάλτα 3,2%,στην Κύπρο 6.5% και στην Ρουμανία το 3.6%.

Η πρόκληση αυτή θα πρέπει να αντιμετωπιστεί και από τις δύο πλευρές, και  της προσφοράς και της  ζήτησης.Από την πλευρά της  προσφοράς , διασφαλίζοντας την ποιοτική και εναρμονισμένη με τις Αρχές της  Εκπαίδευσης Ενηλίκων  παροχή επιμορφωτικών προγραμμάτων, με συνεργασίες  που στοχεύουν στη  μεγιστοποίηση των πρόσφορων συνθηκών, δηλαδή με την επίτευξη της συνεργασίας και της παροχής κατάλληλων πηγών, ζήτημα μέγιστης σπουδαιότητας προκειμένου να αυξήσουμε  τη συμμετοχή.

Από την πλευρά της  ζήτησης,  οι ίδιοι οι μακροχρόνια άνεργοι θα πρέπει να θέσουν από μόνοι τους στόχους: θα πρέπει να ευαισθητοποιηθούν και κινητοποιηθούν προκειμένου να αναπτύξουν ξανά την επιθυμία τους για, μάθηση από την αρχή.

Θα πρέπει να γνωρίζουν τί προσφέρεται , γιατί  είναι σημαντική η μάθηση γι αυτούς και γιατί θα πρέπει να φτάσει σε αυτούς. Αυτή η πολυ-επίπεδη προσέγγιση  θα αποτελέσει και την  μετασχηματιστική δύναμη  του προγράμματος  ARiS.

 

Screenshot 2015-04-10 10.21.15

Accessibility