Κοινωνική Έρευνα & Καινοτομία για την Εκπαίδευση Ενηλίκων | Social Research & Innovation for Adult Education

Axaia Roma

Βιώσιμο Σχέδιο τοπικής δράσης για την Κοινωνική ένταξη των Τσιγγάνων του Ν. Αχαΐας

romaΣε μια προσπάθεια ολοκληρωμένης παρέμβασης και ανάληψης δράσης για την κοινωνική και επαγγελματική ένταξη των μελών της κοινότητας των τσιγγάνων του Δήμου Δυτικής Αχαΐας, το έργο “axaia roma” υλοποιήθηκε, με τη συμμετοχή του ΚΕΚ Δάφνη, για την προσπέλαση των εμποδίων ώστε να επιτευχθεί κοινωνική και προσωπική ολοκλήρωση των ρομά σε περιόδους κρίσης. Στόχος του προγράμματος αποτέλεσε η ενδυνάμωση των μελών της κοινότητας των τσιγγάνων, μέσω της προσωπικής συνειδητοποίησης και του μετασχηματισμού για την εμπέδωση της αντίληψης ότι αποτελούν άτομα με ιδιαίτερη προσωπικότητα και ότι είναι φορείς του δικού τους πολιτισμού, καθώς επίσης και μέσω της απόκτησης κριτικής αντίληψης για το κοινωνικο-πολιτικό περιβάλλον μέσα στο οποίο κινούνται, αποτελώντας φορείς δικαιωμάτων και υποχρεώσεων.

Το ΚΕΚ Δάφνη, ως συντονιστής του προγράμματος, ανέλαβε δράσεις της Αναπτυξιακής Σύμπραξης “axaia roma” που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια των Τοπικών Πρωτοβουλιών για τις Ειδικές Κοινωνικές Ομάδες (ΤΟΠΕΚΟ) με στόχο την εκπαίδευση εκατό Ρομ γυναικών πάνω σε ζητήματα Περιβάλλοντος και Πρακτικών Ανακύκλωσης.

Οι 20 Ρομ που συμμετείχαν στην ομάδα του ΚΕΚ Δάφνη παρακολούθησαν ασκήσεις για την οργάνωση συνεταιριστικών επιχειρήσεων, καθώς όπως προβλέπεται από το πρόγραμμα στόχος είναι η Δημιουργία Συνεταιριστικής Κοινωνικής Επιχείρησης με την υποστήριξη Ειδικών Συμβούλων Επιχειρηματικότητας.

 

Περαιτέρω, με την ολοκλήρωση του προγράμματος παρουσιάστηκαν από τον κ. Χρήστο Γιαννακόπουλο οι βασικές διαπιστώσεις στις οποίες κατέληξε το ΚΕΚ Δάφνη, σε σχέση με το πρόγραμμα αλλά και τη γενικότερη παρουσία των Ρομ στη συνεχώς μεταβαλλόμενη σύγχρονη κοινωνία. Σε αυτό το πλαίσιο, παρατηρήθηκε ότι όταν απευθυνόμαστε σε μέλη της κοινότητας των Ρομά είναι απαραίτητη η αμεσότητα και αυθεντικότητα για επιτυχέστερη προσέγγιση, ενώ σε επίπεδο υλοποίησης είναι απαραίτητο να τους δοθεί χώρος και κίνητρα, αφού παρατηρήθηκε ότι τους αρέσει να λειτουργούν σε ομάδες και να ανταγωνίζονται για το καλύτερο. Η θετική έκβαση του προγράμματος κατέδειξε, επίσης, ότι σε επίπεδο χρηματοδότησης θα πρέπει να υπάρξει σχετική πρόβλεψη για συνεχή οικονομική στήριξη προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων ενώ, τέλος, σε επίπεδο συνέργειας κρίθηκε απαραίτητο να υπάρξει εμπιστοσύνη από πλευράς επιχειρήσεων ώστε να μάθουν οι Ρομ από εργασιακή πειθαρχία και συλλογική δράση.

Επίσημη Ιστοσελίδα του Προγράμματος www.ahaia-roma.gr

Δείτε επίσης:

  1. Παρουσίαση Σχεδίου (pptx)
  2. Εκπαιδευτικές Ανάγκες
  3. Δελτίο Τύπου
  4. Παρουσίαση Χ. Γιαννακόπουλου

 

Accessibility